Subaru XV Hybrid 4x4
Hybrid med maksimal fremkommelighet
Nye Subaru XV Hybrid er overlegen på veigrep, kvalitet og driftssikkerhet. Med høy bakkeklaring på 22 cm, og det nyutviklede systemet X-Mode vil XV Hybrid få deg oppover, nedover og forbi hindringer på en trygg og sikker måte på alle typer underlag og føre. I tillegg til det permanent symmetrisk firehjulstrekk-systemet, er de beste egenskapene til nye XV Hybrid ytterligere forsterket ved at modellen er bygget på den nye Subaru Global Platform. Nye Subaru XV Hybrid er laget for å være en robust følgesvenn som takler de verst tenkelige situasjoner med størst grad av sikkerhet, komfort, og gir deg frihet til å kunne ta deg frem som du vil uansett vær og kjøreforhold.
Enestående hybrid-teknologi med firehjulstrekk
Den nye kompakt SUV-en har et unikt hybridsystem som ikke går på bekostning av firehjulstrekksystemet - Subaru sitt unike, anerkjente og utprøvde firehjulstrekk-system er nærmest uendret på nye XV Hybrid.Alle hovedkomponentene i drivverket, som girkassen, mellomakselen og bakre differensial, ligger i en symmetrisk linje bak BOXER-motoren som resulterer i en 50:50 vektfordeling. Dette gir XV Hybrid en gunstig vektfordeling foran og bak, og ikke minst sideveis. Det permanente symmetriske firehjulsdriftssystemet har et lavere tyngdepunkt enn andre systemer, og overfører kreftene til underlaget gjennom alle fire hjul til enhver tid.
Eyesight og Avansert Sikkerhetspakke
Nye Subaru XV Hybrid kommer med det anerkjente førerassistansesystemet EyeSight som bruker to stereokamera til å fange opp tredimensjonale fargebilder med utmerket bildegjenkjenning, nesten på samme måte som det menneskelige øyet. Systemet hjelper deg å forebygge kollisjon, om du et øyeblikk skulle være uoppmerksom. Som et ekstra par øyne på veien.I tillegg får du den Avanserte Sikkerhetspakken på utvalgte modeller som inneholder: Blindsonevarsler, varsel for kryssende trafikk bak ved rygging, automatisk fjernlys på/av og automatisk avblendbart innvendig speil.
Redusert drivstofforbruk
Den elektriske motoren i nye XV Hybrid kan gi kraft til drivlinjen alene, eller i kombinasjon med bensinmotoren. Ved høyere hastighet, når den elektriske motoren har liten eller ingen effekt, kobles den helt ut via en clutch for å unngå unødig friksjonstap, og derav høyere bensinforbruk og utslipp. Kraften for igangsetting kommer normalt fra den elektriske motoren. Når hastigheten øker, eller når det gis et visst gasspådrag, vil Boxer-motoren starte for å assistere den elektriske motoren med tilstrekkelige krefter.
Familiebilen XV Hybrid
En familiebil stiller høye krav til sikkerhet, og med XV Hybrid kompakt-SUV har du de hjelpemidlene du trenger for sørge for at sikkerheten til alle passasjerene er i god behold. Den nye kompakt SUV-en XV Hybrid kommer med det anerkjente førerassistansesystemet EyeSight som bruker to stereokamera til å fange opp tredimensjonale fargebilder med utmerket bildegjenkjenning, nesten på samme måte som det menneskelige øyet. Systemet hjelper deg å forebygge kollisjon, om du et øyeblikk skulle være uoppmerksom - noe som gjør XV Hybrid til en suveren familiebil. I tillegg får du den Avanserte Sikkerhetspakken på utvalgte modeller som inneholder: Driver Monitoring System, sidespeil monitor, blindsonevarsler, automatisk fjernlys på/av og ryggeassistanse som varsler og hindrer føreren fra å rygge ved kryssende trafikk eller andre hindringer bak bilen.
Hybridteknologi med EL- og Boxer-motor i optimalt samarbeid
Når du ønsker rask akselerasjon brukes kreftene både fra el-motoren og Boxer-motoren kombinert for mest mulig effekt. EV-kjøring inntreffer ved lavere hastighet opp til 40 km/t, der Boxer-motoren normalt sett vil ha dårlig drivstofføkonomi og dreiemoment. Når ladenivået på høyvoltbatteriet er lavt, vil Boxer-motoren starte automatisk og bidra med ladning. Ved høye turtall på Boxer-motoren, kobles el-motoren automatisk ut for å unngå unødvendig friksjonstap.
CVT girkasse - spesialdesignet for hybriddrift
CVT-girkassen i XV Hybrid er totalt redesignet og det er implementert en 10kW elektromotor i bakkant av CVT-enheten. Motoren virker både som fremdriftsmotor og som en dynamo ved regenerering. Motoren er koblet til et 118,4 volt litium-ionbatteri som er spesialdesignet for hybriddrift.Klikk her for å se spesifikasjoner og utstyrsoversikt